ZÁKLAD REKLAMY? FOTOGRAFIE!

PROGRAM PRO ŠKOLY S TVŮRČÍ AKTIVITOU K VÝSTAVĚ PHOTO: FRED KRAMER

Program pro ZŠ, gymnázia a SŠ

Co je to reklama? Cílí na nás denně a všemi možnými cestami, ať už si to uvědomujeme nebo ne. Její vývoj úzce souvisel s rozvojem fotografie. Společně se necháme inspirovat výstavou Photo: Fred Kramer a budeme diskutovat nad snímky nejvýznamnějšího českého reklamního fotografa 50. až 80. let. Jaké „reklamní triky“ používal? Fungovaly by dnes?
Po návštěvě výstavy se zamyslíme nad podobou dnešní reklamy. Vytvoříme marketingové týmy, ve kterých si vyzkoušíme role modelů či fotografů a navrhneme vlastní marketingovou kampaň.
V tomto edukačním programu je v tvůrčí části nezbytné, aby každá skupina (minimálně 4členná) měla vlastní telefon s fotoaparátem.

vzdělávací oblasti
Člověk a společnost, Umění a kultura

očekávané výstupy RVP ZV

  • užívá vizuálně obrazná vyjádření k zaznamenání vizuálních zkušeností, zkušeností získaných ostatními smysly a k zaznamenání podnětů z představ a fantazie
  • interpretuje umělecká vizuálně obrazná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků
  • porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření; vysvětluje své postoje k nim s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů
  • užívá prostředky pro zachycení jevů a procesů v proměnách a vztazích; k tvorbě užívá některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích – počítačová grafika, fotografie, video, animace

očekávané výstupy RVP G

  • rozpoznává specifičnosti různých vizuálně obrazných znakových systémů a zároveň vědomě uplatňuje jejich prostředky k vytváření obsahu při vlastní tvorbě a interpretaci
  • na příkladech objasní vliv procesu komunikace na přijetí a interpretaci vizuálně obrazných vyjádření; aktivně vstupuje do procesu komunikace a respektuje jeho pluralitu
  • rozlišuje umělecké slohy a umělecké směry (s důrazem na umění od konce 19. století do současnosti), z hlediska podstatných proměn vidění a stavby uměleckých děl a dalších vizuálně obrazných vyjádření
  • vědomě uplatňuje tvořivost při vlastních aktivitách a chápe ji jako základní faktor rozvoje své osobnosti; dokáže objasnit její význam v procesu umělecké tvorby i v životě

délka programu cca 90 minut
maximální kapacita 25 žáků/studentů
cena programu 90 Kč za osobu, pedagogický doprovod zdarma
rezervace objednavky@upm.cz (nejpozději týden předem v pracovních dnech)